چگونه قابلیت جستجو در پایگاه دانش را ارتقاء دهیم

  چگونه قابلیت جستجو در پایگاه دانش را ارتقاء دهیم

آیا می‌دانید چگونه می‌توان نتایج جستجوی در پورتال پشتیبانی مشتریان را به حداکثر رساند و تجربه‌ای برجسته و مفید را در این خصوص ارائه داد؟ زمان آن رسیده است که آنچه را که برای ایجاد یک جستجوی پایگاه دانش عالی مورد نیاز است را تجزیه و تحلیل کرده و ابزارهایی لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا جستجو مهم است؟

تابع جستجوی پایگاه دانش یک نیاز حیاتی در طراحی آن است. جستجو می‌تواند تفاوت بین دسترسی آسان و سریع به اطلاعات و یا دفن شدن اطلاعات در میان صدها مقاله باشد. با جستجوی پایگاه دانش، کاربران می‌توانند کلمات کلیدی مرتبط را تایپ کنند و بدون صرف زمان برای جستجوی دستی، نتایج سریع و دقیقی از پایگاه دانش دریافت کنند. از آنجا که امروزه پایگاه‌های دانش به عنوان منبعی برای خدمات شخصی مشتری مورد توجه قرار گرفته‌اند، داشتن عملکرد جستجوی قوی برای ارائه پشتیبانی سریع و کارآمد بیش از پیش اهمیت یافته است.

چگونه جستجوی پایگاه دانش را بهینه کنیم؟

جستجو پایگاه دانش برای پاسخگویی سریع و کارآمد به سوالات مشتریان طراحی می‌شود. با این حال، بدون جستجوی موثر پایگاه دانش، مشتریان سوالات خود را بدون پاسخ رها می‌کنند یا پاسخ‌های نادرست دریافت می‌کنند. این امر باعث نارضایتی مشتری و از دست دادن زمان و درآمد می‌شود. جستجوی پایگاه دانش بهینه‌سازی‌شده به درستی می‌تواند حفظ دانش را در میان اعضای تیم افزایش دهد، به آنها اجازه دهد سریعتر به سوالات پاسخ دهند و به طور کلی خدمات مشتری را موثرتر کند.

سامانه مدیریت دانش داناکاو

نرم‌افزار حرفه‌ای مدیریت دانش با جستجوی پیشرفته و سریع و تمام‌متن با قابلیت نمایش زنده نتایج با استفاده از تکنولوژی AJAX

بیشتر بدانید دانلود رایگان برنامه

از تجزیه و تحلیل استفاده کنید

استفاده از تجزیه و تحلیل جستجوهای انجام شده، بینش روشنی را در مورد آنچه مشتریان جستجو می‌کنند و محتوایی که بیشترین محبوبیت را دارد ارائه می‌دهد، بنابراین جستجوی پایگاه دانش را می‌توان به طور مداوم بهینه کرد. مهم است که بدانید کاربران چه کلماتی را در پایگاه دانش شما جستجو کرده‌اند و اغلب به دنبال چه اطلاعاتی گشته‌اند.

چنانچه مقالات لازم در خصوص جستجوی کاربران تولید نشده است می‌توان آن را به پایگاه دانش افزود و یا این امکان وجود دارد که کلمات کلیدی جستجو شده، در مقالات به درستی استفاده نشده‌اند که در این صورت می‌توان به اصلاح مقالات پیشین پرداخت.

در مجموع، تجزیه و تحلیل جستجو، یک راه عالی برای اطمینان از این است که جستجوی پایگاه دانش برای مشتریان و سازمان‌ها بهترین کارایی را دارد یا خیر.

استفاده از کلمات کلیدی

بهبود عملکرد جستجوی پایگاه دانش می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. بهینه‌سازی جستجوی پایگاه دانش با استفاده از کلمات کلیدی در عناوین، روشی موثر برای اطمینان از دسترسی آسان به محتوای مناسب در صورت نیاز است. این می‌تواند شامل بهینه‌سازی و به‌روزرسانی مطالب پایگاه دانش باشد که در گذشته استفاده شده است، اصلاح و معرفی ترکیب‌های کلیدی جدید، و همچنین اطمینان از اینکه عناوین مقاله به طور مؤثر موضوع اصلی بحث را در بر می‌گیرد. انجام این کار به کاربران پایگاه دانش کمک می کند تا با تلاش کمتر، به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند، بیابند، زمان صرف شده برای جستجو را کاهش می‌دهد و بهره‌وری را افزایش می دهد.

توجه به کلمات کلیدی گام مهمی در تهیه مقالات دانش بنیان است. وقتی آنها را اضافه می‌کنید، مطمئن شوید که مرتبط با موضوع هستند؛ به این ترتیب مقاله شما در نتایج موتورهای جستجو دفن نخواهد شد. کلمات کلیدی می‌توانند دقت جستجوی پایگاه دانش را بهبود بخشند و به کاربران کمک کنند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

بهینه‌سازی محتوا

نوشتن مقالات مبتنی بر دانش که به سرعت در جستجوها یافت می شوند، فقط مربوط به عنوان و کلمات کلیدی نیست. برای بهترین نتایج جستجو، با استفاده از کلمات کلیدی و همچنین استفاده از برخی تاکتیک‌های بهینه‌سازی جستجوی پایگاه دانش، باید محتوای موجود در مقاله پایگاه دانش خود را بهینه کنید.

چند مرحله کلیدی وجود دارد که می‌توانید برای مقالات پایگاه دانش خود بردارید. ابتدا مطمئن شوید که عناوین مقالات شما واضح و توصیفی هستند. اگر یک خواننده از نگاه کردن به عنوان متوجه نشود که مقاله در مورد چیست، ممکن است به‌سرعت به یک مقاله پایگاه دانش دیگر برود. کلمات کلیدی خود را در پیش روی کاربران قرار دهید و از مترادف‌ها برای کمک به ثبت همه جستجوهای مرتبطی که ممکن است مشتری استفاده کند استفاده کنید. علاوه بر این، پیوندهای مفیدی را در سراسر سند ارائه دهید تا کاربران بتوانند در صورت نیاز به سرعت بین موضوعات حرکت کنند. پیروی از این مراحل ساده می‌تواند جستجوهای پایگاه دانش را هم برای مشتریان و هم برای نویسندگان پایگاه دانش بسیار مؤثرتر کند.

طراحی

بهینه‌سازی جستجوی پایگاه دانش از طریق طراحی می‌تواند راهی قدرتمند برای کمک به مشتریان برای یافتن سریع و موثر اطلاعات مورد نیازشان باشد. تکنیک‌های طراحی مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بهبود جستجوهای پایگاه دانش استفاده کنید، مانند اطمینان از اینکه نوار جستجوی شما به راحتی پیدا می‌شود و نیازهای کاربر را برآورده می‌کند. ترکیب عناصر طراحی بصری مانند نمادها یا تصاویر برای کمک به مشتریان در انتخاب دسته مناسب برای درخواست خود، تنظیم دسته‌هایی که به وضوح موضوعات مختلف را شناسایی کنند، مرتب‌سازی مقالات پایگاه دانش بر اساس محبوبیت یا تاریخ ایجاد و افزودن ویژگی تکمیل خودکار در صورتی که کاربران به کمک نیاز داشته باشند؛ همگی اطلاعات مورد نیاز کاربران را به سرعت در اختیارشان قرار می‌دهد.

همچنین الگوی نمایش اطلاعات یافت شده نیز مهم است. برای مثال نمایش زنده نتایج با استفاده از تکنولوژی AJAX در هنگام تایپ متن جستجو، نتایج را به سرعت در اختیار کاربر قرار داده و از کلیک اضافه و صرف وقت جلوگیری می‌کند

مدیریت دانش

وقتی چیزی را که به دنبالش هستید نمی‌یابید، حتی اگر مطمئن هستید که در جایی وجود دارد، احساس ناخوش‌آیندی خواهید داشت. مدیریت دانش خوب می‌تواند با بهبود جستجو در پایگاه دانش به کاهش این مشکل کمک کند.

وقتی دانش به درستی مدیریت و سازماندهی شود، جستجو و یافتن اطلاعات مورد نیاز آسان‌تر می‌شود. این به این دلیل است که مدیریت دانش ساختار و چارچوبی را برای دانش فراهم می‌کند که آن را در دسترس‌تر می‌کند. علاوه بر این، مدیریت دانش خوب شامل اطمینان از به‌روزرسانی منظم و دقیق دانش است. این امر همچنین به بهبود نتایج جستجو کمک می‌کند، زیرا اطلاعات قدیمی یا نادرست می‌تواند منجر به نتایج جستجوی بد شود.

نتیجه‌گیری

بهبود جستجوی پایگاه دانش به دلایل مختلفی مهم است. این به کاهش زمان لازم برای یافتن پاسخ‌های مورد نظر مشتریان، کاهش هزینه‌های خطا و حجم کاری کمک می‌کند و با ارائه سریع پاسخ‌ها، سطح رضایت مشتری را برآورده می‌کند. اگر می‌خواهید در این راه یک گام به جلو بردارید و به سرعت یک پایگاه دانش بسازید، سامانه مدیریت دانش داناکاو را امتحان کنید.

مقالات مرتبط مشاهده همه مقالات

سامانه مدیریت دانش داناکاو راهی مطمئن و آسان جهت مدیریت دانش سازمان شماست. با چند دقیقه صرف وقت می‌توانید قابلیت‌های فوق‌العاده آن را مشاهده و بررسی کنید.