مزایای استفاده از یک پایگاه دانش منبع باز (Open Source)

  مزایای استفاده از یک پایگاه دانش منبع باز (Open Source)

استفاده از نرم‌افزار متن‌باز برای ایجاد پایگاه دانش یکی از مؤثرترین و راحت‌ترین روش‌های موجود است، زیرا مزایای بسیاری را به همراه دارد. نرم‌افزار منبع باز انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های قابل تنظیم بیشتری را ارائه می‌دهد، به این معنی که می‌توانید پایگاه دانش خود را با مشخصات دقیق مورد نظر خود تنظیم کنید. با نرم افزار منبع باز، هیچ اشتراک ماهانه سنگین یا هزینه‌های پنهانی وجود ندارد. در نهایت، نرم افزار open source به طور مداوم با وصله‌های امنیتی و رفع باگ‌ها به‌روز می‌شود تا بهترین خدمات ممکن را دریافت کنید.

پایگاه دانش منبع باز چیست؟

یک پایگاه دانش منبع باز را می توان مانند ویکی پدیا برای صنایع یا سازمان‌های خاص در نظر گرفت. این برنامه مجموعه‌ای از اطلاعات است که برای عموم آزاد بوده و به راحتی قابل ویرایش است. این بدان معنی است که هر کسی می‌تواند به اطلاعات مربوط به صنعت یا سازمان دسترسی داشته، مشارکت کرده و آن را اصلاح کند، به این معنی که به طور مداوم به‌روز نگه داشته می شود و امکان به اشتراک‌گذاری ایده‌ها را در یک محیط باز فراهم می‌کند. پایگاه‌های دانش منبع باز منابع فوق‌العاده مفیدی هستند که همکاری، نوآوری و رشد را در کسب و کارها ترویج می کنند.

مزایای یک پایگاه دانش منبع باز

کنترل بیشتر

وقتی از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که توسط یک شرکت یا استارت‌آپ اداره می‌شود، تحت کنترل قوانین آن شرکت هستید. این می‌تواند از افزایش غیرمنتظره در هزینه یا از دست دادن یک ویژگی خاص تا عدم پشتیبانی نرم‌افزار در آینده متغیر باشد. به همین دلیل است که پایگاه‌های دانش منبع باز مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرا آنها کنترل کاملی را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهند. نه تنها می‌توانید قوانین خود را ایجاد کنید، بلکه یک برنامه میزبانی وب را نیز انتخاب می‌کنید که دقیقا با بودجه شما مطابقت داشته باشد.

امکانات بیشتر

نرم‌افزارهای مدیریت دانش برای مبتدیانی که می‌خواهند بدون هیچ دانش فنی به سرعت پایگاه خود را راه‌اندازی و اجرا کنند عالی‌اند. آنها معمولا دارای حداقل ویژگی‌های مورد نیاز شما هستند. با این حال پس از مدتی استفاده از این برنامه‌های کاربران به زودی متوجه می‌شوند که این ویژگی‌ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتریان کافی نیست. به همین دلیل است که پایگاه‌های دانش منبع باز بسیار محبوب هستند؛ آنها به کاربران این آزادی را می‌دهند تا ویژگی‌ها و عملکردهای پایگاه دانش خود را گسترش دهند. به عنوان مثال، پایگاه داده رسمی وردپرس بیش از ۵۰۰۰۰ افزونه مختلف را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. علاوه بر این افزونه‌های بیشتری در بازارهای شخص ثالث وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز بهره ببرید؛ مانند دانلود فایل، سیستم‌های عضویت، انجمن‌ها، افزونه‌های تجارت الکترونیک و مانند آن.

این لیست به معنای واقعی کلمه بی پایان است!

بدون محدودیت

شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار می‌توانند استراتژی‌هایی را به کار گیرند تا مشتریان خود را وادار به پرداخت بیشتر کنند. یک مثال محبوب در این مورد HelpJuice است؛ یک پلتفرم پایگاه دانش که برای کمترین طرح خود ۱۲۰ دلار در ماه دریافت می‌کند، اما این تنها شامل دسترسی به ۴ کاربر می‌شود. برای اینکه بتوانید پایگاه دانش خود را برای اعضای تیم بیشتری باز کنید، باید کیف پول خود را نیز باز کنید. خوشبختانه یک راه‌حل برای این مشکل وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا هر تعداد کاربر را که می‌خواهید وارد کنید و طراحی پایگاه دانش خود را هر طور که می‌خواهید سفارشی کنید. پایگاه‌های دانش مبتنی بر وردپرس یک جایگزین منبع باز عالی را برای این مشکل ارائه می‌کنند.

قیمت منصفانه‌تر

راه‌اندازی یک پایگاه دانش با استفاده از نرم افزار منبع باز مانند وردپرس می‌تواند یک گزینه عالی برای کسانی باشد که به دنبال راه حل مقرون به صرفه هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای نام دامنه هزینه کنید، یک قالب وردپرس را انتخاب کنید و میزبانی هاست دریافت کنید که معمولاً حدود ۳۰ دلار در سال هزینه دارد. این تقریباً ۲.۵% هزینه سایر برنامه‌ها مانند HelpJuice و Zendesk Help است. به علاوه نرم‌افزار متن‌باز نیز با گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری همراه است که می‌تواند به ایجاد یک وب‌سایت پایگاه دانش مفیدتر و کاربرپسندتر کمک کند.

انعطاف‌پذیری بیشتر

همانطور که کسب و کار کوچک شما به یک کسب و کار بزرگتر تبدیل می شود، زمانی خواهد رسید که به دنبال چیزی بگردید که بتواند همراه شما رشد کند. به همین دلیل است که پایگاه‌های دانش منبع باز بهترین راه حل ممکن برای افزایش مقیاس هستند. شما لازم نیست نگران ارتقاء طرح قیمت‌گذاری خود یا دریافت مجوزهای ویژه باشید. برنامه منبع باز به شما امکان می‌دهد تعداد نامحدودی کاربر و محتوا را به همان سرعت و بدون مشکل اضافه کنید.

سامانه مدیریت دانش داناکاو

برنامه‌ حرفه‌ای و قدرتمند بر پایه نرم‌افزار منبع‌باز وردپرس جهت مدیریت دانش در سازمان‌ها و شرکت‌ها

بیشتر بدانید دانلود رایگان برنامه

راهکار ما برای شما

اگر آماده هستید که نیازهای مشتری و کارمندان خود را بطور مستقیم برطرف کنید، می توانید داناکاو را امتحان کنید. این برنامه که بر اساس نرم‌افزار منبع باز وردپرس طراحی شده است، ارائه پاسخ‌های مفید و به موقع به کارمندان و مشتریان شما را به صورت ۲۴ ساعته میسر می کند. با ابزار جستجوی AJAX داناکاو کاربران می‌توانند به سرعت پاسخ‌های مورد نیاز خود را تنها با چند کلیک بیابند. به جای منتظر ماندن برای پاسخ از خدمات مشتری یا جستجوی دستی از طریق سؤالات متداول خسته‌کننده، داناکاو به مشتریان امکان دسترسی فوری به تمام اطلاعات مورد نیاز را خواهد داد.

مقالات مرتبط مشاهده همه مقالات

سامانه مدیریت دانش داناکاو راهی مطمئن و آسان جهت مدیریت دانش سازمان شماست. با چند دقیقه صرف وقت می‌توانید قابلیت‌های فوق‌العاده آن را مشاهده و بررسی کنید.