آمار و گزارشات پایگاه دانش

نوشته‌شده توسط مدیر سایت در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
۴۶۹

در پایگاه مدیریت دانش داناکو به راحتی قادر خواهید بود آمار و گزارشات لازم در خصوص نحوه فعالیت و رشد پایگاه دانش خود را به دست آورید. این اطلاعات در مدیریت بهتر پایگاه دانش به شما یاری خواهند رساند.

در پنل مدیریتی داناکاو وارد منو «تنظیمات پایگاه دانش» شوید. در زیر منو «آمار و گزارشات» آمار پایگاه دانش در دسترس شما خواهد بود.

آمار و گزارشات پایگاه دانش

نمای کلی:

در این بخش اطلاعاتی در خصوص تعداد موضوعات فعال، تعداد مقالات درج شده در پایگاه دانش و میزان بازدید از تمامی مقالات در دسترس است.

همچنین نرخ مفید یا نامفید بودن کل مقالات پایگاه دانش قابل مشاهده است. این نرخ بر اساس میزان رای کاربران پایگاه و بر اساس Like و یا Dislike مقالات محاسبه شده است.

با کلیک بر روی هر یک از آمار فوق می‌توانید جزئیات بیشتری دریافت کنید. برای مثال با کلیک بر روی «مقالات مفید» لیست مقالات خود را با اولویت بیشترین رای مثبت اخذ شده مشاهده خواهید کرد.

مقالات دارای بیشترین Like

جستجو در پایگاه دانش

در این بخش میزان جستجوی صورت گرفته در پایگاه دانش را در قالب نمودار مشاهده خواهید کرد. این نمودار به تفکیک «جستجوی کل»، «جستجوهای موفق» و «جستجوهای ناموفق(جستجویی که منجر به نتیجه نشده است)» را نمایش خواهد داد.

امکانات نمودار جستجوها به شرح زیر است:

  • امکان فعال یا غیرفعال کردن هر نمودار با کلیک بر روی لینک هر یک در زیر نمودار
  • امکان مشاهده نتایج در بازه‌های مختلف زمانی
  • امکان بزرگنمایی نمودار با فشردن دکمه موس و کشیدن بر روی دامنه مورد نظر
  • نمایش اطلاعات کامل‌تر با حرکت موس بر روی هر نقطه
  • امکان پرینت نمودار و یا ایجاد خروجی تصویر از آن

همچنین در زیر نمودار، اطلاعات کلی و نرخ جستجوهای موفق و یا ناموفق آورده شده است. اطلاعات این بخش بر اساس بازه زمانی انتخابی شما خواهد بود.

نرخ موفقیت جستجوها

در این بخش نرخ جستجوهای موفق و ناموفق به صورت گرافیکی نمایش داده می‌شود.

نرخ محبوبیت مقالات

در این بخش نرخ محبوبیت مقالات (لایک و دیسلایک) به صورت گرافیکی نمایش داده می‌شود.

جستجوهای بدون نتیجه

در این بخش عباراتی به نمایش گذاشته می‌شود که توسط کاربران پایگاه دانش مورد جستجو قرار گرفته ولی منجر به نتیجه‌ای نشده‌اند. این بخش به شما کمک خواهد کرد تا نیازهای برآورده نشده کاربران خود را کشف کرده و در صورت نیاز برای هر کدام مقاله و دانش جدیدی ایجاد کنید.

برای ایجاد یک مقاله جدید با عنوان عبارت جستجو شده بر روی دکمه «ایجاد مقاله» در روبروی هر عبارت کلیک کنید. با این کار به بخش «افزودن دانش جدید» منتقل شده و می‌توانید یک مقاله جدید ایجاد کنید.

جهت خالی کردن این لیست بر روی دکمه «خالی کردن لیست» کلیک کنید. این امر تنها لیست عبارات جستجو شده را حذف کرده و در آمار پایگاه دانش تاثیری نخواهد داشت. بهتر است هر چند وقت یکبار این لیست تخلیه گردد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
۹ کاربر این مقاله را مفید دانسته است