تنظیمات امنیت و دسترسی پایگاه دانش داناکاو

نوشته‌شده توسط مدیر سایت در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
۵۶۷

جهت اعمال تنظیمات امنیت و دسترسی پایگاه دانش، در پنل مدیریتی داناکاو وارد منو «تنظیمات پایگاه دانش» شوید. در زیر منو «امنیت و دسترسی» تنظیمات مورد نظر را مشاهده خواهید کرد.

تنظیمات امنیت و دسترسی قالب داناکاو

موارد قابل تنظیم در این بخش به شرح زیر است:

نمایش پایگاه دانش: این گزینه مشخص می کند که سایت در دسترس عموم است و یا تنها اعضاء پس از احراز هویت قادر به مشاهده آن هستند.

با فعالسازی این گزینه صفحه زیر به کاربران احراز هویت نشده نمایش داده خواهد شد.

سایت در دسترس نیست
سایت در دسترس نیست

نمایش محتوای مقالات: این گزینه مشخص می کند که محتوای دانش (مقالات) در دسترس عموم است و یا تنها اعضاء پس از احراز هویت قادر به مشاهده آن هستند.

با فعالسازی این گزینه امکان مشاهده کل پایگاه دانش برای عموم خواهد بود ولی کاربری که عضو سایت نبوده یا احراز هویت نشده باشد با رفتن به محتوای یک مقاله با صفحه زیر مواجه خواهد شد.

مقاله در دسترس نیست
مقاله در دسترس نیست

نمایش لینک ورود: این گزینه مشخص می‌کند که لینک ورود به پایگاه و پروفایل اعضاء در سایت نمایش داده شود یا خیر.

لینک پروفایل اعضاء
لینک پروفایل اعضاء

مرا به خاطر بسپار: چنانچه به بخش ورود اعضاء مراجعه کنید. در کنار فیلدهای «نام کاربری» و «رمز عبور»، گزینه‌ای با عنوان «مرا به خاطر بسپار» خواهید دید.

پنل ورود اعضاء
پنل ورود اعضاء

فعال بودن این گزینه در هنگام ورود اعضاء باعث می شود تا کاربر در دفعات بعد نیازی به وارد کردن دوباره رمز خود نداشته باشد و برای مدت ۲ هفته در سامانه به صورت لاگین باقی بماند.

از آنجا که این امر می‌تواند یک مخاطره امنیتی ایجاد کند شاید بخواهید آن را غیرفعال کنید. هر چند وجود آن برای کاربران دلپذیرتر است.

زمان حضور در سایت: با تنظیم این گزینه می‌توانید مشخص کنید که پس از ورود اعضاء، سامانه آنها را به میزان چند روز لاگین نگه دارد. چنانچه این زمان بگذرد کاربر باید دوباره نام کاربری و رمز خود را وارد کرده و در سامانه احراز هویت شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
۲۲ کاربر این مقاله را مفید دانسته است