فعالسازی ثبت نام کاربران

نوشته‌شده توسط مدیر سایت در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
۵۹۰

در حالت پیش‌فرض امکان ثبت نام کاربران در سامانه وجود ندارد و عضویت همه کاربران و کارشناسان توسط مدیر سایت انجام می پذیرد.

جهت فعالسازی بخش ثبت نام از پنل مدیریتی داناکاو از منو «تنظیمات» وارد زیر منو «عمومی» شوید.

تنظیمات عمومی وردپرس
تنظیمات عمومی وردپرس

در این قسمت گزینه «هر کسی می‌تواند نام‌نویسی کند» را فعال کنید. همچنین در لیست کشویی «نقش پیش‌فرض کاربر تازه» را تنظیم کنید تا پس از ثبت نام آن نقش به صورت خودکار به کاربر تعلق گیرد.

نقش ها:

نقش ها در ایجاد کاربر بسیار مهم است.

مدیر کل: به تمامی بخشهای مدیریتی قالب و وردپرس دسترسی کامل دارد. این بالاترین سطح دسترسی است و بهتر است تنها در اختیار مدیر پایگاه دانش باشد.

ویرایشگر: امکان درج مقالات و ساخت موضوعات جدید و همچنین ویرایش و حذف مقالات دیگر اعضاء و مدیریت نظرات را دارد ولی به تنظیمات مدیریتی پایگاه دانش دسترسی ندارد.

نویسنده: تنها امکان درج مقالات جدید و ویرایش مقالات خود را دارد و نظرات را مشاهده می کند ولی امکان ایجاد یا حذف دسته ها و حذف نظرات را ندارد.

مشارکت کننده: امکان درج مقاله و مشاهده و ویرایش مقالات خود را دارد. درج مقاله توسط این نقش باید به تایید مدیر سایت برسد.

مشترک: امکان درج اطلاعات در سایت را ندارد و تنها می تواند اطلاعات پروفایل خود را ویرایش کند. این نقش برای زمانی مناسب است که پایگاه شما تنها برای اعضاء در دسترس است. در این صورت این نقش می تواند اطلاعات و دانش موجود در سایت را مطالعه کند.

نقش سفارشی: جهت ایجاد یک نقش سفارسی و دلخواه می توانید از افزونه های رایج استفاده کنید. برای مثال می توان از افزونه Capability Manager Enhanced استفاده کرد.

در نهایت امکان ثبت نام در قسمت ورود اعضاء امکان‌پذیر خواهد بود.

ثبت نام کاربران
ثبت نام کاربران

پس از انتخاب نام کاربری و ایمیل، چنانچه این اطلاعات از قبل در سامانه درج نشده باشد، یک ایمیل فعالسازی به ایمیل درج شده ارسال می گردد.

پس از تایید ایمیل، ثبت‌نام کاربر نهایی شده و امکان ورود برای ایشان فراهم خواهد بود

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
۲۰ کاربر این مقاله را مفید دانسته است